W E L C O M E | Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat para pembaca senyap dan aktif. Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat pembaca yang sudi menggerakkan jari-jemari halus menekan tetikus semata-mata mahu menjenguk, membaca dan memberikan komentar dalam blog yang sederhana ini.

P E R H A T I A N | Penulisan dalam blog ini telah menggunakan bahasa yang tidak baku secara total dan masih berstruktur. Jika bahasanya bukan pilihan anda, maka penulis ingin menyarankan agar saudara/saudari mula berganjak daripada menjenguk atau membaca blog ini sebelum penyakit Pembenci atau istilah lain ialah Haters mula menular di dalam blog ini. Sekian dan Wassalam.

P E N U L I S | Ameelia merupakan seorang penulis blog amatur yang telah melibatkan diri dalam bidang penulisan blog selama 8 tahun. Penulisan blog adalah berkaitan dengan liku-liku kehidupannya sebagai seorang hamba Allah, anak, isteri, guru di kawasan pedalaman, pelajar dan pelukis amatur. VIEW

January 31, 2014

Cemburu

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aku mencemburui wanita-wanita yang baik dan solehah. Kerana apa? Kerana mereka ada kekuatan dan kesabaran untuk membentuk diri mereka menjadi wanita-wanita yang baik, sentiasa berusaha secara konsisten ke arah mendapatkan rahmatnya. Sedangkan aku masih lalai dalam perkara-perkara duniwai. Kadang-kala sedih kenangkan betapa lemahnya aku sebagai hamba-Nya dalam melawan hawa nafsu. Dan paling menyedihkan, sentiasa terikut dengan tuntutan hawa nafsu.

Entah bila agaknya aku mampu membentuk diriku menjadi insan yang solehah dan mulia dalam mata-Nya? Agak-agaknya bila lagi giliran aku berubah dan menjadi wanita yang lebih baik?

sekian dan wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...