W E L C O M E | Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat para pembaca senyap dan aktif. Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat pembaca yang sudi menggerakkan jari-jemari halus menekan tetikus semata-mata mahu menjenguk, membaca dan memberikan komentar dalam blog yang sederhana ini.

P E R H A T I A N | Penulisan dalam blog ini telah menggunakan bahasa yang tidak baku secara total dan masih berstruktur. Jika bahasanya bukan pilihan anda, maka penulis ingin menyarankan agar saudara/saudari mula berganjak daripada menjenguk atau membaca blog ini sebelum penyakit Pembenci atau istilah lain ialah Haters mula menular di dalam blog ini. Sekian dan Wassalam.

P E N U L I S | Ameelia merupakan seorang penulis blog amatur yang telah melibatkan diri dalam bidang penulisan blog selama 8 tahun. Penulisan blog adalah berkaitan dengan liku-liku kehidupannya sebagai seorang hamba Allah, anak, isteri, guru di kawasan pedalaman, pelajar dan pelukis amatur. VIEW

July 19, 2015

Geram. GERAM.

Photo by freestocks.org from Pexels

I'm stress - stressed over people yang over gila and never try to understand me.

Sampai satu tahap rasa malas sangat nak mengadap manusia macam ni. I want to run away, fly as far as I can. Sebab dah tak larat nak makan dengan sikap manusia yang serius macam punah ranah.

I know, I'm not supposed to use that language, but at one point aku serius rasa marah dan geram. Everytime aku nak cakap sesuatu, people uses my weak point as for being emotional, as a point of don't want to talk to me. They try to run away.

Yes, I admit, I am emotional and have a really really have a big temper. Its because I can't stand anymore with their shits that they gave to me. Dulu aku diam je, senyap je. Iyelah, jarang balik rumah. Dulu sibuk belajar, mana nak balik. Tapi bila dapat tempat kerja di tempat sendiri, entah macam mana, sekarang ni aku serius dah tak tahan.

At one point kau rasa duduk di hutan tu lagi seronok daripada duduk di rumah.Serabut sangat nak melayan sikap orang yang acuh tak acuh. Its not that you want to point out their weaknesses, its just that people tend to blame me bila benda tu tak ikut seperti mana yang diorang nak. Kejadah?

Rumah ni kita duduk sama-sama. Kau jarang balik sebab kau sibuk dengan urusan luar yang lebih penting daripada keluarga sendiri. Aku pula balik rumah pun Sabtu dan Ahad je, balik rumah pun sebab nak guna internet buat kerja, tolong mak mana yang patut. Mana ada masa nak mengemas rumah over the top, termasuklah kadang-kala bilik air tu terbabas la jugak.

So, kalau dah rasa bilik air tu kotor, kau basuh aje la. And sampai sekarang kau masih bising pasal bilik air yang kotor to prove that I'm not doing my job at home? Apa kata kau ambil sabun, berus terus je cuci jangan banyak cakap, boleh? Alaa, yang macam mana aku biasa buat kalau kau tak reti nak mengemas barang sendiri.

And bila kau nampak bilik air tuu kotor, kau bukan nak tolong basuh, kau terus je lari pergi bilik air lain guna yang bersih. Yang aku tak paham, kenapa kau tak basuh je? Tak kisah la kau guna or tak, jangan banyak cakap, basuh je. Sebab masa kau tak tahan sakit perut rasa nak berak, bilik air tu jugak kau tibai, kan? Dah tu, kenapa salahkan aku kalau bilik air kotor? Padahal ramai je lagi yang guna bilik air dekat rumah tu. Hadoii. Then, kau bagi alasan, "aku tak guna bilik air tu, so buat apa aku basuh?"

What the fish?

Brader, selama ni, kau buat menyemak rumah, aku mengemas setiap satu barang yang semakkan macam tongkang pecah tuu, pernah aku cakap, "ni bukan barang aku and aku tak pakai pun barang ni, so buat apa aku kemas?" Pernah ke aku cakap macam tu? Allah, hanya Allah sajalah aku rasa macam mana dengan perasaan ni. 

Then, salahkan kelemahan aku to avoid from talking about their ignorant. People point out your weaknesses to run away from communication. Padahal if cakap baik-baik pun perangai macam tu gak. Ignorant tetap ignorant. 

Fine. Aku baru sahaja bergaduh pasal bilik air dengan manusia. Serius, benda macam ni tak patut dibuat gaduh pun at the first place. Bangang abadi je rasa bila aku up benda ni dalam blog. Benda ni sebenarnya salah satu keadaan yang aku tak puas hati dengan orang, padahal hakikatnya banyak lagi perkara yang buat aku naik bengang. Cukuplah aku bukak satu cerita. 

Tapi serius bro, aku rasa better write it down daripada aku maki depan-depan sebab bila aku maki je, semua orang salahkan aku balik. At the end aku jugak yang lagiiii sedihh dan makan hati. Maybe its better jadikan blog aku ni tempat luah rasa daripada luah dekat manusia yang at one point lagi sakit hati.

Thats all for today. Wassalam.

1 comment:

  1. Assalamualaikum..nk tanya brp jauh sk pos legap ni ke pekan sg siput?? Suami saya akan bertugas di sana. Tq

    ReplyDelete

Assalamualaikum.
Apa pendapat anda tentang penulisan saya?
Sila tinggalkan pendapat anda di dalam ruangan komen.
Kalau suka tekan LIKE.
Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)