W E L C O M E | Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat para pembaca senyap dan aktif. Saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih buat pembaca yang sudi menggerakkan jari-jemari halus menekan tetikus semata-mata mahu menjenguk, membaca dan memberikan komentar dalam blog yang sederhana ini.

P E R H A T I A N | Penulisan dalam blog ini telah menggunakan bahasa yang tidak baku secara total dan masih berstruktur. Jika bahasanya bukan pilihan anda, maka penulis ingin menyarankan agar saudara/saudari mula berganjak daripada menjenguk atau membaca blog ini sebelum penyakit Pembenci atau istilah lain ialah Haters mula menular di dalam blog ini. Sekian dan Wassalam.

P E N U L I S | Ameelia merupakan seorang penulis blog amatur yang telah melibatkan diri dalam bidang penulisan blog selama 8 tahun. Penulisan blog adalah berkaitan dengan liku-liku kehidupannya sebagai seorang hamba Allah, anak, isteri, guru di kawasan pedalaman, pelajar dan pelukis amatur. VIEW

November 1, 2013

PERTUNANGAN SAHABATKU

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

"Jauh perjalanan, luas pemandangan."

Memang jauh perjalanan, dengan memandu kereta Kancilku yang masih kental walaupun sudah dimiliki oleh tiga orang pemilik, berjaya memandu dari Pulau Pinang ke Ipoh, Perak dengan kelajuan 100km/j hingga 140km/j. Aku rasa jika aku memberitahu abah perihal kelajuan pemanduanku, mahunya dia ketuk aku dengan batang penyapu. Ampun abah, ampun anakmu yang baik ini!

Alhamdulillah, ku panjatkan syukur ke hadrat Illahi tatkala melihat kebahagiaan sahabat baikku dalam majlis yang penuh barakah. Selama menjadi sahabat baik secara berempat, berseloroh hingga tidak ingat dunia, ketawa bersama, menangis bersama dan selalu berbicara soal jodoh (kecuali aku..haha :p). Akhirnya, salah seorang sahabat baikkan telah dipetik oleh seorang hamba Allah yang soleh, subhanallah! Yup, sahabat baikku telah menjadi tunang orang, yeayyyy! I'm happy so much for her! sobs..sobs.. :')

Apabila cincin disarungkan..ewah! Haha  :p

Love her smile, she looks so sweet and beautiful in my eyes. :)

Hantaran dan sahabat baikku bersama ahli keluarganya.

Jodoh ini sentiasa milik Allah. Kadang-kala kita tidak menjangka siapa gerangan hamba-Nya yang telah ditakdirkan untuk bersama dengan kita. Iya, pasangan yang menggenggam erat tangan kita hingga membawa kita menuju ke syurga. Namun setiap insan daripada ciptaanNya sentiasa berdoa untuk mendapat pasangan yang soleh dan solehah, kan?

Tiada siapa tahu perancangan Allah, takdir yang dipegang oleh setiap daripada kita - terutamnya ajal maut dan jodoh. Itu semuanya telah menjadi rahsia Allah. Jika bicara soal jodoh dan pasangan, mesti kita terfikir siapakah orangnya yang menjadi pasangan kita, kan? Boleh jadi jiran depan rumah, boleh jadi satu tempat pengajian, boleh jadi satu tempat praktikum dan boleh jadi berdekatan dengan tempat praktikum. Opss! Haha :p

Best moment of our lives. :)

Nothing much to say here. Moga tali persahabatan ini sentiasa kekal di hati dan menjadi saksi di hadapan Allah kerana kita mempunyai antara satu selama lain. Dan sebagai seorang sahabat, hanya mampu mendoakan kebahagiaan dunia dan akhirat buat sahabat baiknya. 

Amin. :)

Sekian dan Wassalam.


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Apa pendapat anda tentang penulisan saya?
Sila tinggalkan pendapat anda di dalam ruangan komen.
Kalau suka tekan LIKE.
Insyaallah komen anda akan dilayan :)

Jangan lupa LIKE! dan SHARE!

Terima kasih :)